تنظیم مقدار شروع فیلد AutoNumber در اکسس

نوع داده AutoNumber در اکسس برخلاف SQL Server قابلیت تنظیم مقدار اولیه را ندارد و همیشه از یک شروع می شود و به همین دلیل برای تنظیم مقدار شروع فیلد AutoNumber در اکسس باید کمی خلاقیت داشته باشیم ! ( توضیح اینکه نوع داده AutoNumber توسط خود اکسس و با اعداد ترتیبی 1و2و3و... پر می شود و کاربر امکان ویرایش اطلاعات این فیلد را ندارد) تنظیم مقدار شروع فیلد AutoNumber در اکسس برای تغییر نقطه شروع می توانید از روش زیر استفاده کنید : برای اینکه فیلد مورد نظر از 100 شروع شود ابتدا کد SQL زیر را در یک Query نوشته و اجرا کنید (در نمای SQL کد را بنویسید و اجرا کنید)
insert into dbo_Orders (OrderID) values(99);
با اجرای این کد یک سطر با مقدار 99 برای ستون OrderID در جدول dbo_Orders درج می شود. سپس کد SQL زیر را در یک Query نوشته و اجرا کنید:
delete * from dbo_Orders;
با اجرای این کد تمام رکوردهای جدول dbo_Ordersحذف می شوند و بدیهی است که رکورد بعدی که وارد می کنید دارای مقدار 100 برای فیلد ID خواهد بود. به همین راحتی !! یک سطر موقتی وارد کردیم و بلافاصله آن را پاک کردیم و از این به بعد مقدار این  فیلد با عدد لخواه ما شروع می شود.  
نویسنده : وحید فرزام
تاریخ انتشار : 1392-05-29 04:30:00
1573

1 نظر

user


ثبت نظر 1397-07-24 03:30:00 علیرضا
سلام عالی بود اما میتوان در بخش field properties بهش format از عدد مورد نظر و کلید enter استفاده کرد تا قبل از آن علامت بک اسلش ظاهر شود شماره شروع یک واحد بیشتر از عدد ما خواهد بود و دیگر نیاز به حذف اطلاعات جدول نیست سالم و پاینده باشید

تازه ترین ها