دوره آموزش مقدماتی MS SQL Server

دوره آموزش مقدماتی MS SQL Server


100,000 تومان

85,000 تومان

در این دوره میاموزیم

شما با مشاهده این دوره قادر خواهید بود تا با زبانی بسیار ساده و مثال های کاربردی، با موضوع مدیریت داده ها و گزارش سازی در SQL Server آشنا شوید و با تلفیق آن (در دوره های بعدی) با MS Aceess برنامه های کاربردی سریع و امن تولید کنید.

توضیحات بیشتر

مدیریت امن، کارامد و منعطف داده های شخصی یا سازمانی نیاز همه سازمان های پیشرو و مدرن می باشد و افرادی که با این دانش مسلط باشند، مراتب ارتقاء شغلی را سریع تر و آسان تر طی می کنند. هدف نهایی ما آموزش ساخت برنامه های کاربردی تلفیقی با استفاده از MS SQL Server (به عنوان نگهدارنده اطلاعات) و MS Access (به عنوان رابط گرافیکی کاربر) می باشد. برای رسیدن به این منظور این دوره را طراحی کردیم و قصدمان این است که اطلاعات ضروری و مورد نیاز را به شما منتقل کنیم و دوست نداریم که شما را با انبوهی از اطلاعات غیر مفید سردرگم کنیم. به ما اعتماد کنید و از یادگیری MS SQL Server ترس نداشته باشید. هر چند که موضوعات آموزش داده شده در این دوره بر روی همه نسخه های SQL Server قابل استفاده است، ولی ما نسخه Microsoft SQL Server 2014 را برای آموزش انتخاب کرده ایم. پیش نیاز های دوره : این دوره هیچ پیش نیازی ندارد و شما با سطح آشنایی عمومی کامپیوتر، قادر خواهید بود که از محتوای این دوره استفاده کنید. با این وجود بهتر است که قبل از شروع این دوره، با نرم افزار Microsoft Access آشنا باشید. (پیشنهاد می کنیم که دوره جامع اکسس فردانش را مشاهده کنید) البته برای اثر گذاری بهتر، ما تقریبا همه مطالب ضروری در مفهوم بانک اطلاعاتی را با نگاهی نو مرور می کنیم. بنابراین اگر در اکسس خیلی تازه کار نیستید و کمی از زمان آشنایی شما با اکسس می گذرد، این دوره یقینا برای شما مناسب است. اطلاعات کلی دوره : دوره آموزش مقدماتی MS SQL Server در هجده قسمت تهیه شده که مدت ویدئوی هر قسمت به طور میانگین ۱۸ دقیقه می باشد. در فایل پیوست شده به هر قسمت، علاوه بر ویدئوی آموزشی (با کیفیت بالا) فایل های کار شده در ویدئو نیز گنجانده شده است.

فصل 1/ 18 درس/342 دقیقه

توضیحات مقدماتی، آموزش نصب MS SQL Server

رایگان

در این قسمت و به عنوان قدم اول، ابتدا با مفاهیم و معرفی اولیه برنامه Microsoft SQL Server 2014 آشنا می شوید و در ادامه با روش نصب آن و همچنین توضیحات نحوه اتصال به سرور اس کیو ال آشنا خواهید شد

محیط SQL Management Studio، ایجاد دیتابیس، ایجاد جدول

در این قسمت وارد محیط SQL Management Studio می شویم و در قدم اول روش ایجاد دیتابیس را می آموزیم و سپس روش ایجاد جدول، تعریف فیلد های جدول، مفهوم Identity و موارد دیگر در محیط SQL Management Studio یاد می گیریم.

شروع آشنایی با TSQL، دستورهای ایجاد، ویرایش و حذف دیتابیس و جدول

در این قسمت ایجاد تغییرات در دیتابیس با استفاده از دستورات TSQL را آموزش میبینیم. دستور های ایجاد و حذف دیتابیس, ایجاد و ویرایش جداول دیتابیس و مفاهیمی مانند Identity را با استفاده از دستورات TSQL یاد می گیریم.

ساختار فایل های اطلاعات در SQL Server، تهیه نسخه پشتیبان و باز یابی اطلاعات

در این قسمت ابتدا ساختار فایل های اطلاعات در SQL Server (فایل های mdf و ldf) مطرح شده و همچنین روش تهیه نسخه پشتیبان و باز یابی اطلاعات مطرح شده است. در ادامه هم ساختار اطلاعاتی دیتابیس Northwind به عنوان دیتابیس آموزشی این دوره معرفی شده است.

دستورهای select, top n, and, or, not, in, where, Order By, Calculated Fields

در این قسمت بازخوانی اطلاعات با استفاده از دستور Select مطرح شده است و تعریف شرط های دقیق تر به کمک دستور های زیر ارایه شده است : Top n, and, or, not, alias, in, order by, calculated fields

ادامه دستورد Where، استفاده از wildcards و توابع محاسبات تجمعی

در این قسمت ادامه بازخوانی اطلاعات با استفاده از دستور Select مطرح شده است و تعریف شرط های دقیق تر به کمک Wildcard ها و توابع محاسبات تجمعی ارایه شده است .

ادامه دستور GROUP BY، دستورهای HAVING, SELECT INTO

در این قسمت و در ادامه موضوع توابع تجمعی با دستور HAVING آشنا می شویم و بعد از آن با دستور SELECT INTO و حذف اطلاعات به کمک دستور DELETE آشنا می شویم .

دستور های INSERT INTO, DELETE, TRUNCATE

در این قسمت و در ادامه موضوع دستور های SQL , با موضوع ذخیره اطلاعات در جدول به کمک INSERT INTO آشنا می شویم و حذف اطلاعات به کمک دستورهای DELETE و TRUNCATE را آموزش میبینیم.

ویرایش اطلاعات با استفاده از دستور Update

در این قسمت و در ادامه موضوع دستور های SQL , با موضوع ویرایش اطلاعات جدول به کمک UPDATE آشنا می شویم و نحوه ویرایش چند فیلد و همچنین تعریف شرط برای ویرایش را آموزش میبینیم.

دستور join، ارتباط یک به چند

در این قسمت ابتدا مفهوم ارتباط یک به چند مطرح شده و در ادامه دستور JOIN به عنوان مهمترین دستور SQL مطرح می شود انواع ارتباط Inner join, Left join, Right join, Full join و تفاوت آنها در موضوع واکشی اطلاعات مطرح می شود.

ادامه دستور join، ارتباط چند به چند

در این قسمت نگاه ما به موضوع ارتباط بین موجودیت ها عمیق تر شده و با مفهوم ارتباط چند به چند و نحوه پیاده سازی و نحوه کاربرد دستور join در آن آشنا می شویم.

طراحی ساختار درختی و چارت سازمانی در یک جدول

در این قسمت با موضوع طراحی ساختار درختی و چارت سازمانی در یک جدول آشنا شده و با تعریف ارتباط درونی در یک جدول، می توانید گزارش های دلخواه بسازید. همچنین در ادامه با مشاهده مثال ها و گزارش های پیچیده تر بر روی دیتابیس Northwind ، نگاه عمیق تری به موضوع join های چند گانه پیدا خواهید کرد.

طراحی و ساخت View در SQL Server

در این قسمت با موضوع طراحی View در SQL Server آشنا می شوید و ساخت View با استفاده از Script و همچنین پنجره Query Builder را آموزش می بینید و در ادامه با موضوع Query Encryption آشنا خواهید شد.

کار با متغیر ها, توابع متنی و تاریخی, مفهوم SubQuery

در این قسمت وارد موضوع برنامه نویسی TSQLمی شویم. ابتدا با موضوع متغیر ها در SQL Server آشنا می شویم. سپس با توابع متنی و تاریخی آشنا می شویم و در ادامه با موضوع مهم SubQuery ها در برنامه نویسی SQL Server آشنا می شویم.

ادامه مفهوم SubQuery، دستور IF ELSE، دستور SELECT CASE

در این قسمت ابتدا ادامه موضوع SubQuery ها را بررسی می کنیم. سپس وارد موضوع ساختارهای تصمیم گیری در برنامه نویسی SQL Server می شویم. ابتدا با دستور IF ELSE و بعد از آن با دستور SELECT CASE آشنا می شویم .

مفهوم توابع و Stored Procedure ها در SQL Server

در این قسمت ابتدا موضوع ساخت توابع Scaler در Sql Server را بررسی می کنیم. سپس وارد موضوع ساخت Stored Procedure در برنامه نویسی SQL Server می شویم و تمرینهایی برای ویرایش اطلاعات به کمک SP ها انجام می دهیم.

ادامه موضوع Stored Procedure ها و ساخت SP های آرشیو و Backup

در این قسمت ادامه موضوع ساخت Stored Procedure را مطرح می کنیم و دو پروسیجر کاربردی مخصوص آرشیو کردن اطلاعات و تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات، نگاه عمیق تری در موضوع استفاده از SP ها پیدا می کنیم.

قانون جامعیت ارتباط بین دو جدول، ساخت Login و تعریف محدودیت دسترسی

در این قسمت (قسمت پایانی) بحث قانون جامعیت ارتباط بین دو جدول را بررسی و نحوه ایجاد آن با استفاده از دستورات TSQL را آموزش میبینیم. در پایان هم وارد موضوع سطوح دسترسی در SQL Server شده و با ایجاد و مدیریت Login، قادر خواهیم بود که دسترسی محدود به دیتابیس تعریف کنیم.

3 نظر

user


ثبت نظر 1399-09-10 shosho
سلام وقتتون بخیر ببخشید من میخوام در اکسس یک برنامه برای مدیریت اموال اعم از ثبت اطلاعات اموال در سیستم و ... نوشت آشنایی مقدماتی با اکسس را دارم باید از کدوم آموزش برای کد نویسی در اکسس استفاده کنم. ممنون میشم راهنماییم کنید
ثبت نظر
رضا یحیی پور 1399-09-16
سلام وقتتون بخیر ما در <a href=""https://www.fardanesh.ir/courses/ms-access/"">آموزش اکسس </a>دو دوره داریم یکی دوره جامع و یکی دوره پیشرفته که از این لینک می تونید مشاهده‌شون کنید: https://www.fardanesh.ir/courses/ms-access/ در بازه تخفیف هستیم. اگر مایل بودید تفاوت دوره ها رو بدونید، یک مقاله درسایت هست که پیشنهاد می کنم یه نگاه بهش بندازید. موفق باشید
ثبت نظر 1402-03-28
دوره هاتون واقعا ارزشمنده و مثل یک کلاس چند میلیونی آموزش داره. خداقوت استاد