پیاده سازی FIFO در اکسل

پیاده سازی FIFO در اکسل


42,000 تومان

21,000 تومان

در این دوره میاموزیم

FIFO یکی از روش های حسابداری انبار، کنترل موجودی و محاسبه بهای تمام شده است، در این روش فرض براین است که کالای خریداری شده به ترتیب ورود به انبار, از انبار خارج می شود. یعنی کالاهایی که ابتدا خریداری می شوند ابتدا مصرف یا به فروش می رسند. اما در LIFO فرض بر این است که آخرین کالای خریداری شده که وارد انبار می شود، زودتر خارج خواهد شد.

توضیحات بیشتر

در این دوره آموزشی، حسابداری انبار و محاسبه بهای تمام شده با استفاده از روش های FIFO و LIFO را توضیح می دهیم. برای انجام این محاسبات و آموزش مربوطه که شامل قسمت های سه و چهار می شود، از فرمول های برداری (آرایه ها) و مدیریت اسامی اکسل، بهره گیری شده است. پس پیشنهاد می کنیم اگر با فرمول نویسی با استفاده از اسامی (Name) یا فرمول های برداری آشنا نیستید، حتما ویدیوی قسمت های اول و دوم را ملاحظه کنید. سوال های متداول : اصلا این فایفو که می گوئید چه هست؟ FIFO و LIFO یکی از روش های حسابداری انبار، کنترل موجودی و محاسبه بهای تمام شده است. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید . این دوره پیش نیاز دارد؟ بله، برای بهره برداری از این دوره شما باید اطلاعاتی در زمینه مدیریت name و فرمول های برداری یا همان آرایه ها در اکسل داشته باشید. ما برای آشنایی بیشتر شما دو قسمت اول این دوره رو آماده کردیم. حتما ملاحظه شون کنید. این دوره برای چه کسانی مناسب است؟ دوستانی که در حوزه کنترل موجود، حسابداری انبار، تولید مشغول اند یا فروشگاهی دارند و قطعا انباری و…. همینطور یکی از کاربردهای بسیار مفید این آموزش برای محاسبه نرخ ارز در شرایط عدم ثبات در نرخ ارز هست. مثالی میزنم؛ تصور کنید به فردی که قرار است یک کالا را بصورت cost+ برای شما در مدت ۱ هفته تهیه کند. ۶ ماه پیش (که نرخ دلار ۳۰۰۰ تومان بوده) ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان (معادل ۱۰۰۰ دلار) بصورت علی¬الحساب پرداخت کرده¬اید. این فرد در تحویل جنس به شما تاخیر داشته کالای مدنظر بعد ۶ ماه تحویل داده است و الآن می¬خواهد به شما سند هزینه را برگرداند. با توجه به خرید خارجی بودن کالا فاکتورش دلاری است، و با احتساب سودش به مبلغ ۸۰۰ دلار. امروز (که نرخ ارز ۵,۰۰۰ تومان شده است) چقدر باید به شما برگرداند؟ اگر ارز را به نرخ روز حساب کنیم ارزش سند برابر است با:۸۰۰*۵,۰۰۰=۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان یعنی علیرغم اینکه فروشنده در تاخیر تامین کالا کاملا مقصر بوده شما باید ۱,۰۰۰,۰۰۰۰ تومان دیگر به وی پرداخت کنید در حالیکه اگر کالا را به موقع تامین کرده بود، ۶۰۰,۰۰۰ تومان (معادل ۲۰۰ دلار ) هم باید به شما بر می¬گرداند. روش صحیح محاسبه چیست؟ در حسابداری باید ارزش دلاری فاکتور را بر اساس نرخ روز پرداخت علی الحساب محاسبه نمود. یعنی ارزش فاکتور عبارت است از ۸۰۰*۳,۰۰۰=۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان . حال فرض کنید تعداد پرداخت¬ها و خریدها بیش از این باشد، مبالغ پرداختی باید بر اساس نرخ روز پرداخت علی-الحساب¬ها از اولین پراخت محاسبه گردد و پس اتمام اولین پرداخت بر اساس علی الحساب دوم و …. . پس از مشاهده دوره چه چیزهایی یاد می گیریم ؟ غیر از موضوع اصلی، با آرایه ها اسامی در اکسل و نحوه استفاده از آنها بصورت کاملا کاربردی آشنا خواهید شد. (کاربردی بودنش مهم است) در صورت تهیه دوره و برای پیاده سازی این روش، چه کمکی به ما می کنید ؟ استاد دوره با RYahyapour پاسخگوی سوالات و ابهامات شما عزیزان خواهد بود. همچنین در صورت نیاز به مشاوره بیشتر، تیم مشاوره ما در کنار شما خواهد بود. درباره مدرس : رضا یحیی پور MBA و دانش آموخته مهندسی صنایع است. حوزه کاری اصلی وی برنامه ریزی و کنترل پروژه و بطور خاص کنترل هزینه پروژه های نفت و گاز می باشد. یحیی پور بطور جنبی در حوزه تجزیه و تحلیل سیستم های اطلاعاتی و معماری داده ها در اکسل و ارائه راه حل های مسائل سازمانی در حوزه مدیریت داده و اطلاعات، همچنین آموزش اکسل، دارای سابقه می باشد.

فصل 1/ 2 درس/37 دقیقه

تکنیک ها و کاربرد های نامگذاری در اکسل

رایگان

مدیریت اسم (Name Manager) اسم در اکسل کاربرد بسیار قابل توجهی دارد. در این ویدیو کمی در رابطه با مزایا و کاربردهای اسم اکسل صحبت می‌کنیم. اینکه چطور می‌تونه فرمول های پیچیده را ساده‌تر و قابل فهم تر کند. در نهایت یک مثال از نمودار کیکی (pie chart) با دامنه پویا (dynamic) ارائه خواهیم داد. نموداری که لازم نیست با افزودن داده دامنه داده‌اش تغییر کند.

مفهوم و کاربرد محاسبات برداری و آرایه ها در اکسل

فرمولهای برداری یکی از ویژگی های قدرتمند اکسل است. استفاده از فرمولهای برداری باعث افزایش توانایی شما در انجام محاسبات پیچیده, خواهد شد. در این ویدیو با مثال هایی فرمول های برداری یا آرایه ها تشریح می‌شوند. خواهیم گفت که چگونه با استفاده از آرایه ها از یک سری داده فرمول vlookup دو شرطی بنویسیم.

فصل 2/ 2 درس/45 دقیقه

بهای تمام شده کالای فروش رفته – فروشگاه تک کالایی

بهای تمام شده کالای فروش رفته تا یک تاریخ مشخص. در این ویدیو، ابتدا منطق محاسبه FIFO را برای این مساله تک کالایی شرح می دهیم. سپس با استفاده از آرایه ها کل محاسبات را در یک سلول (بدون سلول یا ستون واسط) ارائه خواهیم داد. نکته قابل توجه اینکه کل آرایه ها اول گام به گام و بصورت باز شرح داده می شوند تا آموزش بهتر صورت بگیرد.

بهای تمام شده کالای فروش رفته -فروشگاه چندکالایی

در این ویدیوی، ابتدا پیرامون LIFO صحبت می کنیم. سپس نحوه محاسبه بهای تمام شده فروش یک دوره مشخص را شرح خواهیم داد. در نهایت بهای تمام شده کالای فروش رفته برای یک فروشگاه چندکالایی شرح داده می شود.

0 نظر

user