دوره آموزش پیشرفته Word

دوره آموزش پیشرفته Word


62,000 تومان

50,000 تومان

در این دوره میاموزیم

دوره آموزش پیشرفته MS Word 2013 نکاتی از برنامه ورد را مطرح می کند که برایتان تازگی خواهد داشت. محور این دوره مدیریت اسناد طولانی است.

فصل 1/ 8 درس/149 دقیقه

کار با Style ها، Outline View، مفهوم Window

رایگان

در این قسمت با موضوع سبک های نگارش در Word آشنا می شویم و یاد میگیریم که با تعریف سبک های شخصی، سند خود را سریع تر شکل دهیم. باابزار های پیمایش سریع سند آشنا می شویم و یاد میگیریم که در Outline View فصل ها و بخش های سند را مدیریت کنیم. در پایان هم از ابزار Window برای مشاهده بخش های مختلف سند استفاده می کنیم.

مفهوم Break در ورد، ایجاد Section در سند

در این قسمت با موضوع جدا کننده ها یا Breaks در MsWord آشنا می شویم. با استفاده از انواع جدا کننده صفحه ای، سند را به چند بخش یا Section تقسیم میکنیم و یاد میگیریم که به هر Section ویژگی های متفاوتی را اعمال کنیم.

مدیریت صفحه بندی در ورد، سرصفحه و پاصفحه خاص

صفحه بندی سند موضوعی است که کاربران ورد معمولا با آن مشکل دارند و معمولا از فواصل غیر صحیح برای این موضوع استفاده می کنند. در این قسمت تنظیمات پاراگراف را برای اعمال صفات صفحه بندی یاد میگیریم. با یک مثال طولانی و واقعی تمرین میکنیم که بخش های مختلف سند نقطه شروع مناسب داشته باشند و در پایان ویرایش و تنظیمات خاص Header & Footer را مرور می کنیم.

مفاهیم Table of Contents, Caption, Cross Reference,Bookmark

در این قسمت با مفهوم نشانه گذاری سند یا Bookmark آشنا می شویم و روش استفاده از آن در جاهای مختلف و از جمله در Hyperlink را یاد میگیریم. ارجاعات متقابل یا Cross Reference و کاربرد آن در اسناد طولانی را یاد میگیریم و از Caption ها در سند استفاده می کنیم و در آخر جدول فهرست مطالب یا Table of Content را آموزش میبینیم.

Index, Citation, Footnote and Endnote, Mail Merge

در این قسمت ابتدا با موضوع Index ها و کاربرد آن در کتاب یا مقالات آشنا می شویم. سپس یاد میگیریم که چگونه منابع مورد استفاده در کتاب یا مقاله را در پایان داکیومنت خود ذکر کنیم. با موضوع پاورقی و پانوشت (Footnote & Endnote) آشنا می شویم و در پایان به کمک ادغام پستی یاد میگیریم که رکورد های اطلاعاتی را با سند ورد ادغام کنیم.

Track Changes, Compare and Merge Documents

موضوع کار کردن چند نفر بر روی یک فایل و مدیریت کارهای هر شخص چالشی اساسی در برنامه ورد است. در این قسمت و با این رویکرد ابتدا با موضوع مدیریت Comment ها آشنا می شویم. سپس یاد میگیریم که چگونه تغییرات انجام شده توسط هر کاربر را مدیریت کنیم در پایان یاد میگیریم که نسخه های مختلف از یک سند را با هم مقایسه یا ترکیب کنیم.

کار با فرم ها – Protect Document -مفهوم Field

ساخت فرم های تعاملی که نسبت به رفتار کاربر واکنش نشان دهد اولین موضوعیست که در این قسمت در مورد آن صحبت می کنیم. از کنترل های مختلف برای ساخت فرم استفاده می کنیم و یاد می گیریم که قابلیت ویرایش فرم ها را محدود کنیم تا تنها کاربر در محدوده مشخص شده بتواند ویرای انجام دهد. در پایان یاد میگیریم که با استفاده از موضوع فیلد ها در ورد قابلی های محاسباتی در فایل ورد و جداول داشته باشیم.

ماکرو نویسی در ورد

ماکرو ها در آفیس به شما قابلیت های ویژه می دهند و به کمک آنها می توانید عمیات پرحجم، تکراری و پیچیده را به راحتی انجام دهید. طبیعتا در یک قسمت نمی توانیم این موضوع را به طور کامل پوشش دهیم. به همین سبب و با این پیش فرض که شما کمی با مفاهیم کلی آشنا هستید, یاد میگیریم که بخش های یک سند را توسط ماکرو ویرایش کنیم, مقادیر فرم های ورد را بخوانیم, بوک مارک های ورد را درج و ویرایش کنیم و در نهایت اطلاعات جداول ورد را ویرایش کنیم.

0 نظر

user