تعریف شماره ردیف برای گزارش اکسس

گزارش های اکسس معمولا لیستی از رکورد های اطلاعاتی را نمایش می دهند و «تعریف شماره ردیف برای گزارش اکسس» یعنی شما بتوانید در خود گزارش، یک ستون برای نمایش ردیف رکورد ها تعریف کنید.

برای اضافه کردن شماره ردیف به یک گزارش نمی توانید به جداول یا پرس و جو های تامین کننده اطلاعات گزارش، ستون ردیف اضافه کنید زیرا ممکن است که گزارش همه رکوردهای منبع تامین کننده اطلاعات را شامل نشود که در این صورت ترتیب ردیف ها به هم می ریزد.

این موضوع یک راه حل ساده دارد که بر اساس قابلیت های گزارش های اکسس و به سادگی انجام می شود !

به این صورت که در نمای طراحی گزارش یک کنترل TextBox به گزارش اضافه کنید. داخل Label آن عبارت ردیف را بنویسید. سپس در زبانه Data از پنجره ویژگی های TextBox برای ویژگی ControlSourse مقدار  ۱=  و برای ویژگی Running Sum مقدار OverAll را انتخاب کنید.

(تصویر زیر نحوه انجام این کار را نمایش می دهد)

تعریف شماره ردیف برای گزارش اکسس

نتیجه به صورت زیر خواهد بود :

تعریف شماره ردیف برای گزارش اکسس

 

برای دریافت فایل نمونه که حاوی گزارش ساخته شده و همچنین گزارشی برای شماره دادن به گروه های یک گزارش گروهبندی شده می باشد، به فایل پیوست مراجعه کنید.

 
 

تیر ۱۷, ۱۳۹۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

زرین پال