ذخیره خودکار تاریخ درج اطلاعات رکورد در اکسس

ذخیره خودکار تاریخ درج اطلاعات رکورد در اکسس یعنی ثبت و ذخیره تاریخ درج رکورد به طور خودکار و بدون تایید یا کنترل کاربر

در خیلی از برنامه های کاربردی کاربر نیاز دارد تا زمان درج اطلاعات در یک رکورد را ذخیره کند.

فرض کنید که شما مدیر فروشگاهی با چندین فروشنده هستید و شما می خواهید در سیستم فروشتان زمان ثبت فاکتور مشخص باشد.

(و خیلی مثال های دیگر)

برای انجام این کار در Access  باید مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. جدول مورد نظر را در نمای طراحی (Design View) باز کنید.
  2. برای فیلدی که می خواهید زمان درج رکورد را ذخیره کند، نوع اطلاعات DateTime را انتخاب کنید.
  3. درون ویژگی Default Value از فیلد مورد نظر عبارت  ()Now را بنویسید.
  4. برای ویژگی Show Date Picker مقدار Never را انتخاب کنید تا انتخابگر تاریخ نمایش داده نشود.
  5. جدول را ذخیره کنید.
  6. پایان و «ذخیره خودکار تاریخ درج اطلاعات رکورد در اکسس» انجام شد !!

ذخیره خودکار تاریخ درج اطلاعات رکورد در اکسس

مشاهده خواهید کرد که با درج اطلاعات در هر رکورد، این فیلد تاریخ و ساعت درج رکورد را ذخیره خواهد کرد.

نکته۱ : اگر می خواهید فیلد مورد نظر تنها مقدار تاریخ را ذخیره کند (بدون ساعت)، در فیلد Default Value مقدار  ()Date  را درج کنید.

نکته ۲ : این مقاله با تکیه بر مفهوم ویژگی Default Value یا مقدار پیش فرض نوشته شده است و این ویژگی کاربرد های مشابه بسیاری می تواند داشته باشد (به طور مثال در فرم مشخصات کارمندان، فیلد محل تولد می تواند مقدار پیش فرض تهران را داشته باشد یا در فرم فاکتور، تاریخ ثبت فاکتور می تواند به طور پیش فرض برابر تاریخ روز باشد.)

 

آبان ۲۲, ۱۳۹۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

زرین پال