چگونه Microsoft Xbox با کمک بلاک‌چین مانع تضییع حق ناشران و سازندگان بازی‌ شد؟

مایکرو سافت با بهره گیری از قراردادهای هوشمند، فناوری بلاک‌چین را وارد ساخت اپلیکیشنی نمود که زمان دسترسی به معاهدات یک توافق را از ۴۵ روز به چند دقیقه کاهش می‌دهد. در کنار این افزایش سرعت، یکپارچگی داده‌ها نیز به خطر نیفتاده و ذات تغییرناپذیری تراکنش‌ها در بلاک‌چین، اعتماد و اطمینان بیشتری نسبت به این سامانه ایجاد می‌کند. مقدمه: گزارش‌های مالی که برای پرداخت دستمزد ناشران بازی‌ها استفاده می‌شود، با صنعت بازی سازگار نیست. در جهان امروز، بازی‌های ویدئویی با سرعت قابل توجهی در حال توسعه هستند و تکیه بر سامانه‌هایی که برای این مقیاس بزرگ ساخته نشده‌ باشند، مشکل‌آفرین است. یک بازی شامل تنها برنامه‌نویسی نیست، بلکه شامل کار موسیقی‌دان‌ها، استودیوهای جلوه‌های ویژه و ... نیز هست. ساده‌سازی فرآیند توافق و قرارداد در حوزه‌ی ساخت بازی، به گونه‌ای که موجب پرداخت سریع‌تر حق امتیاز هر شخص درگیر در قرارداد شود، تمام کسانی را که در ساخت یک بازی مشارکت داشته باشند بهره‌مند می‌سازد. در حالی که استفاده از روش‌های سنتی، که مبتنی بر مرور گزارش‌های مالی است، تیم‌های مالی را از کار روی امور استراتژیک‌تر بازمی‌دارد.    

ورود بلاک‌چین در اجرای قراردادها و توافق‌ها

شرکت مایکروسافت و شرکت مشاوره‌ی مالی EY، در همکاری با یکدیگر، توانستند فناوری بلاک‌چین را وارد ساخت اپلیکیشنی کنند که زمان دسترسی به معاهدات یک توافق را از ۴۵ روز به چند دقیقه کاهش می‌دهد. در کنار این افزایش سرعت، یکپارچگی داده‌ها نیز به خطر نیفتاده و ذات تغییرناپذیری تراکنش‌ها در بلاک‌چین، اعتماد و اطمینان بیشتری نسبت به این سامانه ایجاد می‌کند. در این سامانه از شبکه‌ی بلاک‌چین QUORUM استفاده می‌شود. استفاده از این پلت‌فرم امکان مدیریت الزامات پیشرفته‌تر حریم خصوصی و مدیریت خروجی تراکنش‌های سریع و موردنیاز را برای این سامانه فراهم می‌آورد. این سامانه به روی «سرویس بلاک‌چین AZURE» ساخته شده است. این سرویس که به صورت مدیریت شده امکان توسعه‌ی پلت‌فرم‌های بلاک‌چین را فراهم می‌سازد، موجب کاهش نگه‌داری زیرساخت محصول شده و به تیم توسعه‌دهنده‌ی این سامانه اجازه می‌دهد تا روی ساخت اپلیکیشن اصلی و قابلیت‌های آن تمرکز کند و کمتر درگیر پیچیدگی‌های زیرساخت بلاک‌چین شود. هم‌چنین، استفاده از این سرویس موجب توسعه‌پذیری محصول نیز می‌شود. به این شکل که بدون نیاز به اعمال تغییرات در زیرساخت محصول، امکان افزایش تعداد مشترکان در این سامانه وجود دارد.

توسعه‌ی قرارداد هوشمند

بخش اصلی ساخت این اپلیکیشن روی QUORUM، توسط ابزارهای TRUFFLE SUITE انجام پذیرفت. تیم توسعه‌ی محصول توانستند با استفاده از TRUFFLE، منطق تجاری مورد نظر را به صورت قرارداد هوشمند درآورده، این قراردادها را آزمایش کرده و در محیط‌های مختلف مستقر کنند.

نویسنده : علیرضا کیاکجوری
تاریخ انتشار : 1400-08-02 03:30:00
1305

0 نظر

user


تازه ترین ها